söndag 6 november 2011

huvudvärk...

Har haft huvudvärk sen i går. Och den fortsätter. Var det vinet i fredags? Det blev ju lite mycket…

För en del år sen led jag mycket av huvudvärk. Varje vecka. Och den var inte alkoholrelaterad. Jag sprang runt i missionspastorscirklar. Jag tyckte om jobbet. Men. Jag var alltid jagad av något. Inte Gud hoppas jag :). Alltid på språng. Alltid något att förbereda. Något att vara på väg till. Ha något att säga. Jag tycker om "att säga" men kanske blev det för mycket. På söndagen tänkte jag alltid "I morgon är det måndag. I morgon är jag ledig." Och så kom måndagen och huvudvärken. Alltid…

Kanske är det sån huvudvärk jag har! Jag höll ett tal på festen i fredags. Födelsedagsfesten. Det blev väl sådär, men jag hade tänkt mycket på det, det hade jag…

Sen jag började som lärare har jag inte haft mycket ont i huvet. Trött och tom kan jag vara emellanåt. Men schemalagda veckor och lediga helger passar nog mej väldigt bra. Gå hem efter avslutat värv. Koppla av. Varva ner. Jag börjar väl bli gammal…

Jag vill inte ha huvudvärk! Jag vill satsa på huvudverk. På poesi...

2 kommentarer:

  1. Vad härligt befriande det är att läsa dina ord och tankar, Urban... Tack!

    SvaraRadera
  2. Jamen tack cattis. och tack för fina festen...

    SvaraRadera