onsdag 13 november 2013


E           C#m
gatorna sjunger 
                     E
de sårades sånger
                        A
din blick mötte min
                  E
tårfylld av ånger
                             C#m
men jag ana din skönhet 
                     E
du skriver dig in
                    A
genom ditt krig
                    E
i den stora poesin
      C#m    E                     A                 E
  O var är jag och var är du på den dagen
      C#m    E                  A                       E      C#m E A E
  O var är jag när änglarnas basuner ljuder
jag mötte en kvinna
hon kom från norr
vi la oss ner
hon sjöng sin sång
hon sa: du andas
och ditt hjärta slår
vad flyr du ifrån?
var gick din väg i går?
  O var...
jag älska din hetta
jag hata din kyla
du prata så mycket
du sa ingenting
och dina inviter
och konstiga riter
ditt skratt
allt finns kvar
  O var...
har vandrat så länge
känner mig trött
mitt hjärta är öppet
men kantstött och nött
vi ska gå över floden
har allt ett slut
är allt ett kretslopp
eller hittat vi ut
  O var...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar